Bull against bear

Financial markets, macro economics, politics and everything else concerning the global markets. The writer is a long time investment banking operative in the nordic markets. The blog is usually updated once a week with specific trading advice. On a monthly basis, the goal is to provide a strategy update. In addition to that, there will be posts of more general content, housing bubbles, investment strategies and more.

October 20, 2008

Back in business

Efter en tids turbulens som resulterade i en månads semester och ny arbetsgivare är jag tillbaka i dataflödet (Ett liv utan Bloomberg visade sig vara otänkbart...)

...och vilken tid det har varit... sammanfattnings har mer eller mindre samtliga tidigare poster som behandlat makroekonomi under den senaste månaden resulterat i det värsta tänkbara utfallet. Trots insikten i problemen hade jag inte trott att det skulle gå såhär illa. Som tur var nöjde jag mig med några "out of the money calls" i linje med grafen nedan.

Idag är jag däremot all in bullish och räknar med att de skottkärror med pengar som slängs över alla finansmarknader världen över mellan nu och årsskiftet tillsammans med tidigare panikförsäljningar och sentimentnivåer som är de värsta jag någonsin sett, har god potential att ge det största bear market rallyt vi kommer få skåda i denna recession...

No comments: